stra

Strategisk analys och planering är kärnan i det vi gör. Vi arbetar med utgångspunkten att precis som vi föds in i en familj, så föds vi även in i en kultur som formar våra attityder, beteenden och uppfattning om vår omvärld.

Vi anser att kultur spelar en avgörande roll i hur vi kommunicerar och knyter band till varandra. Nyckeln till en effektiv tvärkulturell marknadskampanj är att fokusera på de identiteter som din tilltänkta målgrupp delar. Genom att identifiera målgruppens kulturella beteenden och konsumtionsmönster, kan vi införliva kunskapen i vår övergripande kommunikationsstrategi, t.ex. inför en kampanj.

Vår metod består av flera olika komponenter som demografiska analyser, marknadsundersökningar, antropologiska fältstudier samt förståelse för hur kulturspecifika tendenser uppstår och utvecklas.

Med utgångspunkt i dessa insikter hjälper vi dig att bygga bättre relationer med dina målgrupper genom en strategi som faktiskt fungerar. Det kan vara nya såväl som befintliga målgrupper och målgrupper du tidigare har försökt att nå, men utan resultat.

Hos oss kan du få hjälp med

  • strategisk rådgivning och strategisk analys
  • idé och koncept
  • varumärkesstrategiskt arbete och kommunikationsplanering
  • medierådgivning och kanalstrategier
  • projekt- och produktionsledning av kampanjer.